Hieronder de verschillende publicaties van de Kerngroep Engels én de publicaties van het Lectoraat Engels.

Publicaties Kerngroep Engels

  • Visiestuk Engels op het VMBO (april, 2022) – Dit document beschrijft de situatie op het VMBO en doet verslag van externe schoolbezoeken en literatuuronderzoek. (Let op: document still under construction!)
  • Handleiding luisterproject (januari, 2019) – In deze handleiding alle informatie om het luisterproject van de Kerngroep te gebruiken in de klas.
  • Notitie Grammatica (september, 2017) – Deze notitie beschrijft de rol van grammatica in de Engelse lessen en geeft argumenten voor verschillende vormen van didactiek.

Publicaties Lectoraat Engels

  • In De kloof wordt het verschil tussen reformatorische en niet-reformatorische scholen cijfermatig in beeld gebracht.
  • Met De zijden heeft het lectoraat Engels verslag gedaan van een grootscheeps onderzoek onder leerlingen, ouders en docenten.
  • Wat scholen de afgelopen tien jaar hebben gedaan om het onderwijs Engels op een hoger plan te tillen, staat beschreven in De bruggen
  • In De aanloop staan de basisscholen centraal. Zij leveren de jongeren aan in groep 1 van het voortgezet onderwijs. Zowel docenten/leidinggevenden als ouders zijn bevraagd.
  • Met Het voertuig doet het lectoraat verslag van literatuurstudie. Kernvraag is: wat vinden hedendaagse taalwetenschappers van idioomverwerving, van grammaticaonderwijs, van het aanleren van luistervaardigheid en  het bevorderen van leesvaardigheid?